Saturday 30 April 2016

Tips untuk Merawat Kulit Berminyak dan Berjerawat

Minyak berlebihan dan jerawat adalah dua hal yang sangat mengganggu bagi wajah anda. Kedua hal ini timbul kerana gangguan hormon, atau perawatan wajah yang kurang baik sehingga wajah menjadi kotor dan tidak terawat.
Anda tentunya tidak ingin kedua hal ini terjadi pada anda, bukan? Jerawat dan minyak berlebihan tentulah menjadi hal yang sangat mengganggu aktiviti harian dan menyebabkan keyakinan diri menurun.
Untuk merawat wajah berminyak dan berjerawat, tips di bawah ini boleh membantu.
Perawatan Kulit Wajah Berminyak dan Berjerawat Secara semulajadi dengan timun.
Buah yang memiliki kandungan air yang tinggi ini juga mengandung zat astringent yang dapat mengurangi kadar minyak pada wajah anda. Selain itu, timun juga dapat digunakan sebagai penyegar agar wajah anda terasa semakin segar dan bebas dari minyak berlebihan.
Timun yang enak dijadikan sebagai ulam-ulaman ini dapat dijadikan masker sebagai salah satu langkah perawatan wajah yang berminyak dan berjerawat.
Terdapat dua cara yang dapat anda lakukan.
1. Timun dipotong nipis kepada beberapa bahagian, kemudian tampalkan potongan timun tersebut pada seluruh permukaan wajah anda. Biarkan hingga potongan timun mengering.
2. Cara yang kedua, haluskan/ hancurkan 1 buah timun, kemudian terus disapu pada wajah anda. Biarkan selama 15 minit saja, lalu bilas bersih.
Tetapi jika anda seorang yang aktif dan mengejar masa, serta tidak berpeluang untuk manjakan wajah anda secara alami, kami di‪#‎TeamNadeera‬ ada SOLUTION terbaik untuk anda.
Hanya beberapa titik SERUM Wajah Organik Nadeera, insya Allah boleh mengurangkan masalah kulit berminyak dan berjerawat.


Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback