Tuesday 19 April 2016

Minyak Biji Anggur Berkualiti dalam Serum Nadeera

Salam Sayang semua,
Minyak biji anggur atau Grapeseed oil yang terdapat dalam ‪#‎SerumWajahOrganik‬ by Nadeera ini dikenal sebagai salah satu jenis minyak yang berkualiti (selain olive dan argan oil).
Ia dihasilkan dari titik pengasapan di antara 216 darjah celcius. Suhu inilah yang kemudian menjadikan minyak biji anggur sangat baik digunakan untuk dimakan atau pemakaian luar.
Khabarnya kepadatan energi metabolik dari minyak anggur ini sekitar 880 kkal per 100 gramnya. Atau dalam takaran sehari-hari,1 sudu makan sekitar 120 kkal.
Minyak Biji Anggur mengandungi kadar OPC (Oligomere Proanthrocyanidin) yang tinggi, merupakan antioksida paling berkesan 50 kali lebih kuat dari vitamin E dan 30 kali lebih pada vitamin C.
Khasiat minyak biji anggur sangat baik untuk saraf dan otot. Minyak biji anggur adalah minyak kecantikan yang bagus untuk kulit. Jika digunakan secara teratur, minyak biji anggur ini boleh membuat kulit tampak bersinar.
Beberapa tahun terakhir ini anggur digunakan sebagai ubat penyakit kulit. Selain mengencangkan dan memperbaiki warna kulit, anggur juga baik digunakan untuk mengatasi jerawat serta menghaluskan kulit. Jika anda bimbang bekas luka pada kulit, jangan risau. Dengan mengoleskan minyak biji anggur setiap hari, dan akan terkejut melihat hasilnya.
Penggunaan minyak biji anggur ini mulai popular tak hanya di Eropah tetapi juga di Malaysia.
Hal ini wajar, sebab minyak tersebut memang memiliki pelbagai manfaat, antaranya:
 Minyak biji anggur mempunyai kualiti astringent yang sangat baik. Hal ini membuat ia sangat efektif dalam mengencangkan kulit tubuh mahupun wajah.
  • Minyak biji anggur dapat membantu melembabkan dan menjaga elastisitas kulit. Minyak biji anggur sering digunakan sebagai pelembab kerana kemampuannya untuk memelihara kulit tetap halus dan teksturnya yang ringan, ia mudah diserap oleh kulit.
  • Minyak biji anggur tak hanya membantu anda meremajakan kulit dan memenuhi gizi yang sepatutnya, namun juga dapat membuat kulit anda berkilau! Dengan pemakaian teratur, minyak biji anggur ini boleh digunakan untuk mengusir jerawat yang bernanah.
  • Minyak biji anggur khabarnya sangat berkesan melenyapkan stretch mark, caranya sapukan minyak biji anggur yang hangat pada kawasan kulit yang bermasalah tadi. 
  • Di Eropah, minyak biji anggur ini juga popular dijadikan alternatif pengganti shaving cream
  • Dengan mengoleskan sedikit minyak biji anggur pada kulit sebelum keluar rumah, anda akan terlindung dari sinar matahari yang jahat. Selain itu, minyak biji anggur ini juga memiliki banyak manfaat lainnya seperti dapat membantu meringankan varises dan spider veins, mencegah kanser, gigi berlubang dan mengurangi sindrom haid. 
  • Memiliki anti-flamasi, anti-alergi, anti-kanser dan anti-mikrob. Oleh sebab itu minyak biji anggur juga dapat digunakan untuk menubati jerawat dan dermatitis, sunburn, diabetes dan kedutan.
👉Minyak biji anggur boleh juga digunakan untuk menghilangkan kesan mata yai Eropah, minyak biji anggur ini juga popular dijadikan alternatif pengganti shaving crea


#TeamNadeera
#SerumWajahOrganik
Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback