Tuesday 19 July 2016

Raikan Kejayaan Kecil atau Besar

Alhamdulillah,
Syukur sebab hasil tempahan sahabat kak Rin - Ija dah disiapkan oleh Umi 's Felt Decor.

Ija belajar di United Kingdom. Kami berurusan pun melalui whats app sebab Ija nak tempah hadiah untuk guru-guru anaknya. Katanya anak akan berpindah sekolah, tu yang tempah hadiah sebagai kenang-kenangan.

Pada kak Rin, walaupun hanya bekas pensel felt yang pada sesetengah orang biasa-biasa aje tapi kak Rin menghargainya kerana hasil kreatif dan semangat. Siapa sangka akan merentas dunia kan.?

Walaupun hanya sebagai reseller atau dropship kak Rin bersyukur sebab banyak belajar nak marketkan barang. Jangan hadkan market tool kita pada FB atau Instagram sahaja. Sebenarnya blog juga sangat membantu. Yang bestnya blog ni, kita automatik dapat tapis pelanggan sasaran yang berkualiti. Sebab pelanggan tu memang sedang cari dan betul-betul serius mahukan produk atau servis kita. Deal pun cepat aje close, insya Allah.

Puan Ainon pun ada menulis:

Apa itu marketing?
Dalam bahasa orang biasa, marketing itu adalah...
  • Macam mana kita hendak beri tahu orang ramai bahawa kita ada bisnes, kita ada kedai, kita ada kedai online, kita ada tadika, kita ada mee udang harimau, kita ada warung bawah pokok, kita ada barang baek yang mahu dijual.
  • Apabila orang sudah tahu kita ada warung bawah pokok, di bawah pokok mana warung kita itu, apa yang kita jual di warung kita itu, barulah mereka tahu di mana mereka boleh jumpa barang baek kita.
  • Selagi orang tidak tahu di mana warung bawah pokok kita, selagi itu mereka takkan datang cari kita.
Makan sendirilah mee udang harimau kita itu....

#PuanAinonMohd

Panjang pulak membebel petang ni, jom la kak Rin belanja Pencil Case dari felt yang Ija tempah tu.









Kalau ada yang minat nak tempah barang-barang felt as gift, hiasan, edutoys atau apa-apa kegunaan pun boleh aje hello-hello kak Rin. Tujuan kak Rin nak mudahkan keperluan dan happy kan anda yang hebat dan gojes ni.

☎ 018- 769 4279 (Whats App/ Telegram)
Email: pn.arinali@gmail.com


Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback