Friday 1 July 2016

PANDUAN MUDAH ALAS BEDAK / FOUNDATION TAK BERUBAH WARNA

Salam Sejahtera sahabat hebat,
Hari ini saya nak kongsikan beberapa panduan mudah alas bedak untuk kawan-kawan.


Pemilihan dan pemakaian alas bedak/ foundation yang kurang tepat boleh merosakkan penampilan. Selain kurang melekat sempurna, alas bedak/ foundation boleh berubah warna.

Agar pemakaian alas bedak dapat optimakan solekan wajah dan tidak berubah warna, perhatikan dua asas penting ini:

  • pilih warna alas bedak yang sesuai dengan warna kulit. 
  • gunakan primer sebelum memakai alas bedak.

David Thibodeau, pakar kecantikan dari Sephora menyarankan untuk gunakan warna alas bedak yang tepat, cuba terlebih dahulu alas bedak tersebut di tangan anda atau garis rahang untuk mengetahui warna sebenarnya. 

Untuk mendapatkan alas bedak yang paling tepat, tak ada salahnya mencuba beberapa pilihan warna alas bedak. Sebaiknya jangan mencuba alas bedak pada bahagian atas lengan kerana warna kulit di sini biasanya lebih gelap dari wajah anda.

Setelah memilih alas bedak yang tepat, sesuai dengan warna kulit anda, perhatikan juga kadar minyak pada kulit wajah anda.

Kalau kadar minyak pada kulit wajah anda cukup tinggi, dan bercampur dengan pigmen pada alas bedak, ini boleh menyebabkan kulit teroksidasi. Akibatnya terjadi perubahan warna setelah anda memakai alas bedak ke wajah.

Untuk membetulkan solekan, David menyarankan untuk menggunakan primer. Kosmetik ini berfungsi sebagai pelindung di antara kulit dan make up yang anda pakai. Primer juga boleh membantu mengawal kilap dan minyak pada wajah. Dengan begitu, alas bedak pun menempel lebih sempurna.

Masalah anda dapat kami selesaikan sepantas 5 saat dengan Mousse Mineral Foundation SPF 50 by Nadeera yang sangat ringan dan meluncur laju di atas kulit tanpa meninggalkan rasa berminyak atau melekit! Cela tertutup rapi dan kulit lebih glowing dan flawless! Dapatkan Mousse Mineral Foundation SPF50 yang HALAL & ORGANIK ini dari kami!


Jom hubungi kami, kita sembang-sembang.

H/P (WA/ TELE/ sms): 018-7694279
FB: Arina Ali
Blog: http://www.pnarina.blogspot.com/
Sila like fanpage kami : Rahsia Awet Muda Nadeera




Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback