Thursday 23 June 2016

3 jenis Buah-Buahan untuk Kulit Cantik, Sihat dan Awet Muda

Hai sayang semua,
Kulit halus dan sihat, tidak hanya diperoleh dengan berbagai produk perawatan yang tersedia. Selain sunblock/ pelindung uv yang tidak pernah ketinggalan di dalam beg tangan, anda juga harus mengimbanginya dengan perawatan dari dalam tubuh.
Nutrisi yang diperoleh dari makanan dapat bekerja lebih optima dari berbagai jenis produk yang telah dicuba. Anda akan merasakan hasil yang menakjubkan dengan mengambil tiga jenis buah ini.
  • Mangga
Untuk menjaga kulit kekal lembap dan sekaligus melindunginya dari bahaya matahari, buah mangga adalah pilihannya. Kandungan terbaik dalam mangga, betakaroten akan diubah menjadi vitamin A oleh tubuh.
  • Limau/ oren
Memiliki masalah kedutan halus? Anda dapat menganjalkan kedut dan menyingkirkannya secara perlahan. Kemasan praktik vitamin C ini akan bekerja untuk melindungi sel kulit dari radikal bebas, atom yang akan merosak sel dan mempercepat gejala penuaan.
Vitamin C yang cukup pada kulit dan tubuh badan akan membuatnya tampak segar dan sihat. Menurut Gans, vitamin C ini juga sangat diperlukan untuk meningkatkan penghasilan kolagen, sehingga kedutan dapat diminimakan.
  • Tomato
Selain Mangga dan limau/ oren, tomato juga sangat disarankan jika anda menginginkan kulit yang cantik. Likopen yang merupakan pelindung kulit dari matahari ini akan bekerja sebagai antioksidan.
Menurut satu kajian, orang yang mengambil tomato selama 12 hari memiliki perlindungan 33% pada risiko terbakarnya kulit kerana selaran matahari.
Jom makan secara sihat untuk kulit yang sihat, cantik dan menawan. Ramadhan bukan penghalang ye.


Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback