Tuesday 8 November 2016

MINYAK ROSEHIP DAN MANFAATNYA

Salam keceriaan sahabat hebat semua,
Petang ni kak Rin nak share pasal minyak Rosehip dan kelebihan-kelebihannya.

Minyak Rosehip datang dari pelbagai benih bunga tertentu rose seperti Rosa aff. rubiginosa atau Rosa moschata, yang merupakan buah-buahan yang ditinggalkan selepas mawar telah berbunga dan jatuh kelopaknya. Minyak Rosehip dituai dari benih-benih bunga ros.

Sebahagian besarnya ditanam di Chile. Ianya penuh dengan vitamin, antioksidan dan asid lemak perlu yang dikenali dapat memudarkankan bintik-bintik hitam dan menghidrat kulit kering, gatal, sambil mengurangkan parut dan garis-garis halus. 

Dengan menggunakan proses pengekstrakan tekanan sejuk minyak, dipisahkan dari bahagian kulit dan benih. Minyak rosehip menawarkan beberapa faedah apabila digunakan secara luaran terutamanya untuk kulit wajah. Ia melindungi kulit dan meningkatkan kitaran ganti sel kerana ia mengandungi vitamin E, vitamin C, vitamin D dan B-karotena, satu bentuk vitamin A, dan yang semua antioksidan yang membantu melawan radikal bebas.

Ciri-ciri penyembuhan minyak Rosehip adalah kerana struktur kimianya. Ia kaya dengan asid lemak perlu, tetapi lebih khusus oleik, palmitik, linoleik dan asid gamma linolenik (GLA). Minyak Rosehip mengandungi asid politaktepu lemak (vitamin F), juga dikenali sebagai asid lemak perlu (EFA), dan apabila diserap melalui kulit, asid lemak ini memeluk prostaglandin (PGE), yang terlibat dalam membran sel dan pertumbuhan semula tisu.

Istimewanya, ia adalah pertumbuhan semula yang boleh memberikan manfaat anti-penuaan. Ia amat tinggi dalam vitamin C, menjadikannya sebagai salah satu daripada sumber tumbuh-tumbuhan yang paling kaya dengan khasiat untuk kulit dan satu sebab mengapa minyak rosehip adalah pilihan yang hebat.

LAIN-LAIN KELEBIHAN ROSE HIP
==========================

  • Merawat bintik-bintik hitam
  • Mengurangkan kedutan pada bawah mata juga tepi mulut
  • Memudarkan parut – parut lama dan baru
  • Melembabkan kulit yang gatal dan kering (juga sesuai untuk eczema)
  • Membuat tona kulit sekata
  • Membaik pulih tekstur serat pigmentasi.

Alhamdulillah,Nadeera menyedari keperluan kulit wanita Asia yang kerap terdedah pada matahari yang membuatkan kulit cepat kusam dan nampak lebih tua dari usia sebenar. Sebab tu kami gunakan minyak Rose Hip yang sangat tinggi nilai khasitanya dan digabungkan pula dengan minyak-minyak pati bunga lain untuk memberikan hasil yang baik untuk wajah anda!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Promosi free postage masih ada khas untuk uolls. Kami dengan seikhlas hati ingin bantu ringankan beban gojes semua. Bukan aje dapat free postage tapi kulit dedarling semua akan sihat berseri, cela yang meresahkan tu akan berkurang dan yang best akan bantu nampak 5 tahun lebih muda. Semuanya dengan izin Allah dan istiqomah guna.



Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback