Tuesday 19 July 2016

6 Punca Penyebab Penuaan Pra-Matang

Salam Sayang sahabat Kak Rin yang gojes dan ohsem.

Tanpa kita sedari, banyak perkara di sekeliling kita yang menyebabkan penuaan kulit selain daripada pertambahan usia. Sebelum perkara tersebut terjadi kepada kawan-kawan, lebih baik dicegah sebelum terlewat ye.

Kat bawah ini disenaraikan perkara yang kita tak duga boleh menyebabkan penuaan pra-matang dan sumbernya dari Bold Sky.

  • TV
Selain berbahaya kepada mata, sinar yang dipancarkan dari televisyen ternyata menjadi terlalu berbahaya untuk kulit kerana ia boleh menyebabkan penuaan pra-matang. Cuba awasi jarak anda ketika menonton, jangan terlalu rapat dan kurangkan menonton TV

  • Pencemaran
Kandungan bahan kimia yang terkandung dalam pengeluaran bahan api kenderaan boleh menjejaskan fungsi keanjalan semula jadi kulit yang boleh menyebabkan penuaan pra-matang. Usahakan juga untuk mengurangkan aktiviti dan pergerakan di bawah sinar matahari.

  • Terlalu Kerap Membersihkan Wajah 

Kekerapan mencuci muka anda dengan menggunakan sabun dan pencuci muka boleh menghilangkan minyak semulajadi yang berfungsi untuk menegangkan kulit muka secara natural. Akibatnya, kulit menjadi kendur dan kedutan awal akan muncul. Untuk mengelakkannya, cucilah muka anda secara sederhana iaitu 1-2 kali sehari sahaja.

  • Cara Minum 

Bukan sahaja jenis minuman yang anda minum, tetapi bagaimana untuk minum air juga boleh menyebabkan kedutan di muka. Minum melalui straw akan membuat kedutan dan garis-garis halus muncul di bibir, kerana terdapat tekanan ke atas kulit di sekitar bibir dan pipi. Minum segelas air dan menghadkan air minuman anda dari botol atau dengan straw.

  • Tabiat Makan 

Makan terlalu banyak makanan bergula tidak baik kerana pengambilan gula yang berlebihan boleh merosakkan kolagen dalam tisu kulit. Hasilnya, kulit akan kendur dan akan cepat berkedut.

  • Pekerjaan 

Pekerjaan boleh menjadi kesan pada kulit anda dalam dua cara, iaitu tekanan dan penyaman udara di pejabat. Stress mempercepatkan penuaan sel-sel, manakala penghawa dingin menjadikan kulit anda kering dan akan mengalakkan proses penuaan. Elakkan tekanan dengan sekali-sekala berehat di antara waktu bekerja. Apabila di pejabat, minum air yang banyak dan sapukan losyen setiap 3 jam untuk menghalang kekeringan kulit akibat terdedah kepada penghawa dingin

sumber: wolipop.com
===========================================================================================

Kami di Nadeera membantu menyelesaikan masalah lebih spesifik seperti tanda-tanda penuaan, kerosakan kulit akibat selaran matahari, garis halus dan mematikan kuman jerawat serta memudarkan jeragat

Jom hubungi kami, kita sembang-sembang.

H/P (WA/ TELE/ sms): 018-769 4279
FB: Arina Ali
Blog: http://www.pnarina.blogspot.com/
Sila like fanpage kami : Rahsia Awet Muda Nadeera
Email: pn.arinali@gmail.com



Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback