Thursday 29 September 2016

4 KEHEBATAN BUAH BLACKBERRY

Wooww, hebat betul buah blackberry ni! Buah ni banyak manfaat untuk kesihatan dan juga kecantikan. Sejak berabad lamanya buah ini diketahui mampu mencantikkan kulit. Sebabnya buah blackberry ini ada kandungan nutrisi dan anti-oksida yang tinggi, sangat bermanfaat untuk kulit.

1. Anti-penuaan – ladies mesti sukakan sebab buah ini mampu melawan timbulnya tanda-tanda penuaan. Ini kerana buah
blackberry mengandungi anti-oksidan yang cukup tinggi sehingga mampu menentang pelbagai radikal bebas di kulit yang menjadi punca kulit nampak tua.

2. Menghilangkan noda hitam – Blackberry diketahui dapat menghilangkan noda hitam dan noda lain pada wajah. Selain dari itu blackberry yang comel ini dapat mencerahkan kulit.

3. Mengatasi penyakit am dan masalah kulit – Dengan merebus daun pokok blackberry, pelbagai penyakit seperti selesema, radang tekak dan demam dapat disembuhkan. Rebusan ini juga boleh menyembuhkan pelbagai masalah lain pada kulit.

4. Kulit kering dan sensitif – Menurut sumber Wanista, campurkan buah blackberry dengan minyak kepala ataupun minyak zaitun selama beberapa hari, kemudian sapukan pada kulit wajah. Lagi menarik sebab campuran minyak ini juga boleh menjadi losyen untuk melembabkan kulit wajah dan menyembuhkan iritasi.



#SumberGoogle
#BeautySimpleOrganic
posted from Bloggeroid
Name:
Email Address:
Shipping Address:
Your H/P no.
Your order details and quantity required

This form powered by Freedback